dinsdag 13 april 2010

POPPENKAST

Beste redactie,
 
Ik hoop dat u mijn artikel wil plaatsen op uw website.Ik heb gemeend uw website te kiezen nadat mijn artikel geweigerd is geworden door die van de NDP. Ik ben een hard werkende vrouw die twee banen op na houdt om mijn gezin van 3 op een waardige wijze te laten participeren in de samenleving. Wanneer ik het politiek schouwspel aanschouw in ons land kom ik algauw tot de conclusie dat opportunisme de leidraad is, en het algemeen belang meer dan eens ondergeschikt gemaakt wordt aan eng persoonlijk of groepsbelang.
 
Ik heb vaker dan eens gehoord van de voorzitter van de NDP dat het parlement (DNA) een “POPPENKAST”{ theatertje waarin met poppen een voorstelling opgevoerd kan worden}is .
Tot mijn grote verbazing lees ik in de krant dat tussen de voorzitter van de NDP en de structuren van die partij een meningsverschil ontstaat over de plaats op de kandidatenlijst, hij wilde op de 17de en zij wilde hem op de 1ste.. Ik vroeg mij toen af, MAAR HOE DAN ! En ja hoor........................de man wil als eerste op de lijst de “POPPENKAST” IN.
 
Deze kandidaat –voorzitter van de NDP- was in 2000 gekozen volksvertegenwoordiger maar heeft het vertrouwen van de kiezer geschonden en haar belang links laten liggen door niet te verschijnen in het huis van de democratie.Hier in dit huis wordt het volksbelang door middel van debat en overredingskracht behartigd, en juist daar, schitterde de man die NU WEER IN DE POPPENKAST wil gaan zitten van afwezigheid.
Zo erg was het dat DNA hem op basis van de wet HEEFT ONTSLAGEN.Ter toetsing van dat besluit is de NDP naar de interparlementaire Unie gestapt om hun gelijk te zoeken, maar ook daar werd hen de rode kaart gepresenteerd.
 
WIE HOUDT WIE VOOR DE GEK? Beste website bezoekers ik werk 14 uren per dag op een eerlijke manier en zorg op die manier voor mijn gezin.Is het teveel gevraagd van onze volksvertegenwoordigers om elke dag naar hun werkplek-DNA- te gaan en hard te werken ?
Ik weet dat ik mijn stem onder geen enkele voorwaarde uitbreng op mensen, en in dit geval de voorzitter van de NDP, die DNA tot poppenkast heeft uitgeroepen en NU er OOK in wil gaan spelen.
 
M. Sanches
Livorno.

Geen opmerkingen: