Een teken van een zwak bedrijf is een bedrijf dat een obsessie heeft met
de concurrent, zegt Simon Sinek, auteur van het boek "Start with Why".
Dit boek gaat over hoe leiders hun organisaties inspireren.
De beste manier om met uw concurrent om te gaan is simpel: negeer hem.
De beste leiders maken zich niet zo druk over wat de concurrent denkt,
zegt Sinek.
Ze staan s'morgens op met een obsessie om hun bedrijf beter te maken dan
voorheen.
Met andere woorden, het heeft niet te maken met meer eigenschappen of
een betere prijs van uw product.
Het heeft te maken met wat u voor staat.
Dit trekt loyale klanten en toegewijde employees aan, wat uw bedrijf een
voorsprong geeft vergeleken met het vechten met uw concurrent.
Als u als ondernemer hulp nodig hebt om uw houding aan te passen, stelt
Sinek voor om uw motivatie te herevalueren.
Als u alleen maar erop uit bent om de markt te beheersen, dan zal het
moeilijk zijn om een echt leiderschaps perspectief te ontwikkelen.
Sinek zegt verder: "Ik denk dat de meeste ondernemers een bedrijfje
beginnen omdat zij een passie hebben voor hun ideeën".
"Naar mate de tijd verstrijkt, houden zij zich bezig met de dagelijkse
zaken en vergeten de originele visie".
Dus als u zich als ondernemer even uitgebrand voelt, herinner uzelf
waarom u al de risico's hebt genomen en haal dat oude gevoel weer voor
de geest.
NPS, de partij van ondernemerschap en welvaart.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten