vrijdag 7 mei 2010

De ondernemer en E-mail Marketing:

8 Tips voor het maken van een interessante elektronische nieuwsbrief

Het ontwikkelen van sterke ondernemers is een top prioriteit van de NPS.
Daarom blijft de NPS potentiële ondernemers zoveel als mogelijk
ondersteunen.
In dit artikel geeft de NPS ondernemers tips hoe een goede elektronische
nieuwsbrief te maken.
Elektronische communicatie is vandaag niet meer weg te denken.
E-mail nieuwsbrieven zijn één van de beste manieren om in touch te
blijven met uw klanten en toekomstige klanten. Ze bieden de gelegenheid
om uw expertise ten toon te stellen. Een goede inhoud zal ervoor zorgen
dat klanten acties ondernemen: het bezoeken van de Web site, een
afspraak maken, een bezoekje afleggen enz.
Een succesvolle e-mail nieuwsbrief vereist een interessante en relevante
inhoud in elke uitgave. Hier volgen 8 ideeën om uw nieuwsbrief relevant
te maken.

1. Deel uw expertise. U bent een expert op een bepaald gebied en de
nieuwsbrief geeft u de gelegenheid om uw lezers bruikbare informatie te
verschaffen. Denk aan de veel gestelde vragen, waar uw cliënten het
meest in geïnteresseerd zijn, op welk gebied zij advies nodig hebben.
Een beetje gratis advies elke maand verstrekken kan vruchten afwerpen.
2. Houd een vraag en antwoord sessie (Q&A). Het doel van de
nieuwsbrief is ook om vragen te beantwoorden. Nodig de lezers uit om
vragen te stellen en in elke nieuwsbrief kunnen dan 2 of 3 vragen worden
beantwoord.
3. Vertel een succes verhaal. Probeer een inspirerend verhaal in de
nieuwsbrief te zetten hoe uw bedrijf een cliënt heeft geholpen. Dit
maakt de nieuwsbrief interessanter en geloofwaardiger.
4. Houd interviews. Terwijl u de expert bent, is het goed om van tijd
tot tijd andere experts aan het woord te laten, vooral experts die
aanvullende producten aan de man brengen.
5. Probeer het leuk te maken. Het is een goed idee om de nieuwsbrief
plezierig te maken met wat vragen die de lezers moeten beantwoorden.
6. Bekijk een product of dienst gedetailleerd. Wijs aan hoe nuttig
het kan zijn voor de lezer door te focussen op de voordelen en geef
andere informatie die de waarde ervan aantoont.
7. Focus ook op nieuwswaardige evenementen. Het is goed om
evenementen die voor een ieder belangrijk zijn ook op te nemen in de
nieuwsbrief, zoals feestdagen, economisch nieuws enz.
8. Vraag uw lezers om informatie. De belangrijkste informatiebron
over welke informatie cliënten verwachten zijn de cliënten zelf. Een
online survey is daarvoor de beste manier om aan die informatie te
komen. Laat de cliënten een rating gaven over het type informatie, zodat
u de belangrijkheid kan inschatten.

Hoe kunt u weten als uw nieuwsbrief gelezen wordt door uw klanten?
Bekijk de nieuwsbrief statistieken: hoeveel mensen hebben de e-mail
geopend, waarop is er geklikt enz.


NPS, de partij van ondernemerschap en welvaart!

Geen opmerkingen: