maandag 7 juni 2010

Succes schuilt in uw attitude

Wat is belangrijk voor het succes van kleine ondernemers?
Kennis, vaardigheden en talent.

Echter hebben vele ondernemers dezelfde karakteristieken.
Het antwoord om de concurrenten voor te zijn is in het hoofd, verborgen
in de attitude, geheel beheerst door het individu en het vereist geen geld.
Dit geldt voor de meeste zaken waar de mens mee bezig is naast
ondernemen: sport, kunst en politiek.

Hoe vaak hebt u de onderdog niet zien winnen van de tegenstander met
meer talent?
Het verschil is attitude.

De volgende attitude kenmerken kunnen u mentaal in de juiste positie
plaatsen om een succesvol bedrijfje te draaien.

Houd van uw bedrijf.
Uw werk moet plezierig zijn. Uw liefde voor uw werk zal u helpen om
moeilijke momenten te overleven. Verder zal het anderen helpen te
overtuigen om met u samen te werken.

Wees een voorbeeld van betrouwbaarheid.
Mensen hebben vertrouwen in betrouwbare individuen en wensen met hun
samen te werken in een cultuur van integriteit. Hetzelfde geldt voor
klanten.

Wees flexibel, behalve met uw waarden.
Over tijd zullen uw plannen en strategieën veranderen. Flexibiliteit om
aan te passen is een voordeel dat kleine bedrijven hebben boven grote
bedrijven. Compromitteer uw waarden niet, al is de druk daar voor korte
termijn winsten.

Laat vrees om te falen u niet tegenhouden.
Falen is een gelegenheid om te leren. Investeerders hebben de neiging om
hun geld te zetten in een bedrijf van iemand die probeert versus iemand
die niets doet.

Neem op tijd besluiten.
Het is goed om uw instinkt te volgen.
Planning en gedachten hebben zijn goed, maar uitstellen leidt tot
gemiste kansen.

U bent het waardevolste in het bedrijf.
Zorg voor uzelf. Uw gezondheid is waardevoller dan dure apparatuur en
computer software in het bedrijf. U hoeft niet te kiezen tussen uw
familie en uw werk: speel en werk. Uw gezondheid zorgt op zijn beurt
voor uw geestelijke conditie.

Houd uw ego onder controle.
Neem uw winst niet om duur speelgoed te kopen om indruk op anderen te maken.
Zet wat geld op een kant voor moeilijke tijden. Dit betekent ook
luisteren naar ideeën en suggesties ook al klinken ze gek.

Geloof
U moet in uzelf en uw bedrijf geloven en dat het succesvol kan zijn.
Met dit geloof zult u anderen besmetten zoals employees, klanten,
investeerders, leveranciers en iedereen met wie u dealt.

Accepteer kritiek en geef fouten toe.
U moet employees constant het gevoel geven dat ze hun mening mogen
geven. Al conflicteert het met de uwe.

Behoud een sterke werk ethiek.
Uw employees zullen uw leiding volgen. U zult hiermee ook uw
concurrenten voor zijn, vooral als u dezelfde producten hebt.

Kom snel terug na een teleurstelling.
U zult met uw bedrijf veel ups en downs beleven.
Leer van de teleurstellingen en ga dan verder. Het verleden kunt u niet
veranderen.

Ga af en toe uit uw comfort zone en doe iets nieuws.
U zult zich af en toe oncomfortabel voelen bij veranderingen om bv
nieuwe technologie te implementeren. Als u en uw bedrijf moeten
groeien, zult u soms uit de comfort zone moeten stappen.

NPS, de partij van ondernemerschap en welvaart.

1 opmerking:

Anoniem zei

deze attitude regels kunnen ook binnen politieke overwinning of verliezen gehanteerd worden