vrijdag 11 juni 2010

NPS voorzitterschap niet ter discussie

De NPS partij structuren hebben op geen enkele manier te kennen gegeven, geen vertrouwen meer  in haar voorzitter te hebben na de uitslag van de verkiezingen op 25 mei j.l. De partijleden hebben aangegeven dat zij als collectief dit resultaat gehaald hebben en wensen dan ook een gedeelde verantwoordelijkheid te dragen. Het komt de partijleden wel vreemd voor dat sommige personen en media menen dat de voorzitter R.Venetiaan consequenties moet trekken uit de uitslag van de partij,net als Balkenende in Nederland. Wanneer het bepaalde mensen goed uitkomt is men wel bereid om vreemde culturen naar binnen te halen om hun standpunt te rechtvaardigen.In dit verband is het volgend  citaat van Mahatma Ghandi toepasselijk

“Ik wil niet dat mijn huis aan alle zijden ommuurd wordt en dat mijn ramen worden opgevuld;ik wild at alle culturen van alle landen zo vrij mogelijk door mijn huis waaien. Maar ik weiger van mijn voeten geblazen te worden door welke dan ook.”

 Het is de opvatting van de partij dat  het geen cultuur in Suriname is dat een partijvoorzitter bedankt als er een nederlaag is geleden. De partij houdt regulier verkiezingen voor de diverse statutaire  organen.Op termijn komt er zeker wel verandering in de partij structuren.
Het prerogatief om veranderingen te brengen in de leiding van de diverse organen is bij de stengerechtigden van de partij.

NPS persdienst

11 juni 2010

Geen opmerkingen: