dinsdag 15 juni 2010

NPS'er geven hun voorzitter staande ovatie

13 Jun, 22:30

Het leek op een overwinningsfeest zondagavond in Grun Dyari. NPS-voorzitter Ronald Venetiaan kreeg een staande ovatie toen hij naar het spreekgestoelte liep. Tijdens zijn toespraak werd hij herhaaldelijk onderbroken door applaus. De NPS'ers haalden opgelucht adem. Hun voorzitter heeft hen moed ingesproken. De dankdienst bracht de NPS'ers in de juiste sfeer.

Zorgvuldig gekozen woorden van de geestelijken brachten troost bij de NPS. Er werd gewezen op vriendschap, betrouwbaarheid en op principes. De woorden waren als zalf voor de wonden. "Eerst vroeg ik me af waar ze naar toe gingen met de liederen. En toen kwamen de woorden als oprechtheid, openheid, vriendschap. Ik voelde mij zo goed. Ik was boos over de uitslag, maar nu, na de dankdienst, kan me ik neerleggen bij het verlies", zegt een NPS'er aan Starnieuws.

Venetiaan deelde zijn partijgenoten mee dat hij leiding zal geven en dat de NPS zich zal herstellen. Hij merkte op dat Suriname donkere dagen tegemoet gaat. "De patiënt Suriname ligt op de operatietafel", aldus Venetiaan. Hij hield zijn gehoor voor dat zijn tegenstander, Desi Bouterse, het liefst zou willen dat hij aftreedt als voorzitter van de partij. "Maar dat zou zelfvernietiging betekenen. Dat is wat hij wil. Maar de NPS heeft eerder tegenslagen meegemaakt en is er bovenop gekomen. Dat zal nu weer gebeuren", aldus Venetiaan. Na zijn speech werd het NPS-strijdlied 'Hori vaste san yu habi, meki moro bribi kon', uit volle borst gezongen. Partijgenoten stonden in een lange rij om hun voorzitter een 'brasa' te geven.

Bron: www.starnieuws.com

Geen opmerkingen: