Milton Welzijn, de voorzitter van de Jongerenraad van de NPS is bezig aan zijn laatste termijn als voorzitter. Hij vertelt ons hoe de NPS de jongeren zal motiveren het volgend jaar naar de stembus te gaan
Wat heeft de verkiezingscampagne van de NPS in petto?
“De verkiezingscampagne moet perspectieven bieden. De partijen die weldra het beleid gaan uitmaken, moeten ervoor zorgen dat het in de komende dertig jaar goed gaat met het land. Daarnaast moet de verkiezingscampagne gaan over de issues die ervoor zorgen dat er een duurzame ontwikkeling is. De goede dingen die al verwezenlijkt zijn, moeten natuurlijk voorgezet worden. Alles wat nog niet goed verloopt, zal moeten worden aangepakt.
Hoe benader je dan de jongeren?
“Jongeren verliezen niet alleen in Suriname, maar over de hele wereld, het vertrouwen in de politiek. Met dat gegeven wordt het een stuk moeilijker om ze zonder meer te gaan vertellen dat ze moeten gaan stemmen louter en alleen omdat het hun burgerplicht is. Wat wij als Jongerenraad van de NPS doen, is motivatiegesprekken gaan voeren met die jongeren. Binnen de partij is er een speciale commissie 'Motivatie Jongeren' in het leven geroepen die ervoor moet zorgen dat de jongeren dus gemotiveerd geraken om te gaan stemmen. De campagne heeft voor wat ons betreft eigenlijk een tweeledig karakter. Enerzijds wil je je eigen politiek verhaal verkopen, maar tegelijkertijd wil je ook de jongeren wijzen op de noodzaak om volgend jaar te gaan stemmen. Dat kan je dan duidelijk maken door diepgaande gesprekken met ze te gaan voeren waar je de tijd neemt om ze uit te leggen wat de waarde is van hun eigen stem in het geheel. Jongeren moeten bovendien ook voor zichzelf goed nagaan wat de verschillende issues zijn die verschillende partijen naar voren brengen en wat ze al gepresteerd hebben in de afgelopen tijd.”
Binnenkort gaan jullie de jongeren ook benaderen met een eigen radioprogramma?
“Elke dinsdag hebben we een radioprogramma dat wordt uitgezonden op Apintie en Sky Radio. Hoewel we binnen de NPS niet altijd de neiging hebben om de publiciteit op te zoeken, willen we naar de komende verkiezingen toe toch de samenleving en vooral de jongeren op de hoogte houden van de activiteiten die we zullen ontplooien. Voor de jonge kiezers zal er ook aandacht besteedt worden aan de geschiedenis van de partij.”
zaterdag 24 oktober 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten