zaterdag 17 oktober 2009

DE WEST 100 jaar

Medewerkers van De West ontvingen gistermiddag op het presidentieel paleis het ridderschap in de ere-orde van de Palm. Uitgever George Findlay werd commandeur in de ere-orde van de palm.
De president sprak zijn waardering uit voor het doorstaan van twee Wereldoorlogen, economische crises en de militaire dictatuur door De West. Venetiaan complimenteerde Findlay met het feit dat hij het enige avondblad van Suriname heeft weten te handhaven
Findlay sprak zijn dank uit voor alle onderscheidingen en vond het een mooi eerbetoon aan de ex- en huidige werknemers van De West, die moeilijke werkomstandigheden hebben gekend. “Op momenten hebben we over bepaalde dingen niet kunnen schrijven. Ik hoop dat we nooit meer in een periode terechtkomen waarin we geknecht worden”, zei Findlay.

De 72-jarige Stanley Boyd maakte de moeilijke tijden in de jaren tachtig mee. “Ons bedrijf werd kapotgemaakt: we waren zestien maanden gesloten. Ik was alleen niet aanwezig op het moment dat de inval bij ons werd gedaan.” Boyd maakte als zetter en drukker bij de krant de overgang mee naar de drukpers. “Dat was een grote vooruitgang. De technologie slaapt niet. Alles ging veel beter.” Boyd werkte vijftig jaar bij de krant en ging vier jaar geleden met pensioen. Twee weken geleden hoorde hij van de onderscheiding die hij zou krijgen. “Ik heb er naar uitgekeken. Dit is een kroon op mijn werk en een grote eer voor mij.”.-.
Bron DWT

Geen opmerkingen: