De Surinaamse samenleving ontwikkelt zich, afhankelijk van onder andere haar politieke samenstelling op wetgevend en bestuurlijk niveau, in een bepaalde tempo en richting.
De samenstelling van de wetgevende macht vindt plaats om de 5 jaren d.m.v democratische verkiezingen.het resulteerd in het verkiezen van een president en een vice president die (in politiek overleg) een kabinet samenstellen.De realiteit van de politiek is dat ondanks de Grondwet van onze Republiek aangeeft dat het de president en de president alleen is die ministers benoemd en ontslaat, deze tot m.n. bij de benoeming rekening houdt met de wensen en voordrachten van zijn coalitie partners.
Hierdoor krijg je –hopelijk- een evenwichtig regeerteam waarin de reflectie van de coalitie partners goed tot haar recht komt. Een minder sterke kant van deze realiteit is dat je onder “politieke druk” ook benoemingen kunt krijgen van ministers die niet goed voor hun taak berekend zijn.Het resultaat ligt voor de hand: zwakke beleidsplanning en uitvoering.Met andere woorden de burger wordt niet bediend met de diensten waar zij recht op heeft van die regering.Een soortgelijke benadering geldt dan ook voor kandidaten voor De Nationale Assemblee.De ontwikkeling van ons land kan krachtiger en sneller als dus onder andere deze twee basis staatsmachten goed bemensd zijn.De politiek beinvloedt dus het dagelijks functioneren van de burger.Het is dus belangrijk dat de burger goed kijkt en nagaat wie haar vertegenwoordigers moeten zijn omdat het perspectief dat wij als samenleving hebben niet mag worden weggenomen door personen die in het verleden BEWEZEN HEBBEN het land niet tot ontwikkeling te kunnen brengen.De consequenties van een verkeerde keuze is.o.a. dat stagnaties zich voordoen.Uw Keuze...............................juist ja NPS
NPS Sipaliwini
dinsdag 16 februari 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten