donderdag 16 februari 2012

VRAGEN NIEUW FRONT FRACTIE BEGROTINGSBEHANDELING 2012

 

Aan de Voorzitter van De Nationale Assemblee,                                                                                                         Mw Drs J. Geerlings-Simoms.                                                                                                                                   Paramaribo, 13 februari 2012.

 

Naar aanleiding van de beantwoording in de 1e  ronde door de Regering tijdens de begrotingsbehandeling 2012, moge het volgende dienen als bijdrage van de NF-fractie voor de 2e ronde DNA begrotingsbehandeling 2012.

Wij als NF-fractie achten het zinvol dat de Regering ingaat op vragen die op het beleid betrekking hebben en waarop de Regering  niet afdoende heeft geantwoord, en om geen tijd te verliezen, maar meer nog om herhaling te voorkomen hebben we de vragen op schrift gesteld, die wij u hierbij aanbieden.

Ter onderbouwing moge het volgende dienen.

De beantwoording door de Regering heeft niet voldoende gewenste informatie opgeleverd waardoor een goede beoordeling van de begrotingen door de NF-fractie niet mogelijk is. De beantwoording heeft geen beleid geëtaleerd dat met de begrotingen gefinancierd moet worden en heeft juist meer vragen  opgeworpen dan beantwoord.

Verder is de begrotingsbehandeling overschaduwd door de onmacht van de Regering om in te gaan op nijpende kwesties in de samenleving. Menigmaal werden gestelde vragen meegenomen naar de volgende ronde of werd de beantwoording verwezen naar een ander.

Ook is de Regering is in gebreke gebleven om in te gaan op vermeende corruptieve cq immorele zaken  die naar voren zijn gebracht.

Verder heeft de Regering ook geen duidelijkheid gebracht mbt die belangen van het Surinaamse volk, die gediend zullen worden bij een toetreding tot het zg Alba-blok, dat een zeer negatieve houding aanneemt naar landen waar wij als volk goede betrekkingen mee onderhouden en die een bijzonder grote internationale invloed  hebben.

Ook de aanwezigheid van optimale veiligheid en veiligheidsgevoel bij de samenleving is een van de belangrijkste voorwaarden van realisatie van duurzame ontwikkelingsdoelen: veiligheid is een noodzakelijke inzet voor versterking van de economie en welvaart, en daarmee ter vermindering van de kwetsbaarheid van het leven in Suriname. Veiligheid is ook een instrument om nationaal en internationaal aanzien te werven. Ook hierop is onvoldoende maatregelen voorgesteld.

 

Een volk dat in angst leeft zal onvoldoende in staat zijn zich geestelijk te ontplooien. Het ontbreken van veiligheid op thuisfront, op het werk, de school, in winkels, op locaties alwaar gehandeld wordt, etc, heeft bijzondere nadelige effecten op de prestaties van het individu, het gezin en de samenleving, eveneens op het vertrouwen in de organen belast met veiligheidshandhaving, maar ook in de regering, zal sterk afnemen.

 

Minister van Binnenlandse Zaken:

1  zegt dat ambtenaren die ontheven zijn, binnen “korte tijd” of worden ontslagen of herplaatst. Niet ingegaan is op wat volgens de Regering verstaan moet worden onder “korte tijd” en wat de gevolgen voor de Regering en voor de slachtoffers zijn indien deze “korte tijd” is overschreden; niet ingegaan is op de rechtmatigheids gronden waarop deze besluiten zijn gebaseerd;

2  zegt dat de specifieke arbeidsovereenkomsten in het kader van de verkiezingen niet verlengd zijn, zonder aan te geven, om welke redenen de andere arbeidsovereenkomsten die waren aangegaan, niet in het kader van de verkiezingen, niet zijn verlengd, ondanks het besluit van de vorige minister van Biza en zijn duidelijke schriftelijke uitleg en instructies aan de overige ministers waarom de aantrekking op arbeidscontract basis is geschiedt- in verband met vlotte betalingen aan de arbeidscontractanten- en dat de aanstelling van de arbeidscontractanten binnen een bepaalde periode -het kan zijn binnen 6 maanden- in orde moet zijn;

3 dat de CTU gebracht is onder de CIVD en administratief onder minister van biza, zonder aan te geven waarom een nieuw gewapende macht is ingesteld en zwaarbewapend, in strijd met de grondwet, die geen CTU kent als gewapende macht; zonder aan te geven wat dit orgaan per jaar kost, en of de investering in een nieuw gewapende macht wel een doelmatig gebruik is van de middelen van de belastingbetaler cq van het volk, daarop wordt niet ingegaan. Het nationaal leger en de politie hebben volgens de Grondwet taken die duidelijk zijn aangegeven; met welke taken de CTU is belast wordt niet aangegeven;

4 geeft onvoldoende informatie mbt zijn beleid gericht op een goede voorbereiding van de komende algemene verkiezingen in het land.

 

Minister van Buitenlandse Zaken:

1 geeft aan dat binnen zijn beleid mbt economische diplomatie, er afspraken worden gemaakt cq zijn gemaakt voor de afzet van agrarische produkties in het buitenland, echter zonder aan te geven om welke afzet markten het gaat, om welke produkties en hoeveelheden per tijdseenheid het gaat; hoe de transportmogelijkheden en hoe de afzetprijzen vd goederen er voor staan, en onder welke voorwaarden de exporten zullen geschieden, hierbij werd verwezen naar de minister van LVV, maar ook die heeft geen enkele informatie hieromtrent gegeven; met de beantwoording kan niet worden afgeleid dat het beleid van LVV en dat van BUZA synchroon lopen;

2. zegt dat PetroCaribe overeenkomst geen goedkope olie en ureum zal opleveren, het voordeel voor Suriname uit deze overeenkomst ligt slechts in het feit dat een bepaald percentage van de te betalen koopprijs van olie zal kunnen worden geleend voor investeringen in Suriname; echter wordt niet aangegeven de voorwaarden waaronder deze staatslening wordt gesloten en of deze voorwaarden wel bij wet zijn geregeld, zoals de Grondwet dat vereist;

3 zegt verder ook niets mbt de rijst en andere exporten uit Suriname naar Venezuela en de voorwaarden daarvoor.

4 geeft geen uitleg mbt zijn beleid ivm de toetreding van Suriname tot het Alba-blok; is het zo dat bij toetreding tot deze blok de verplichting ontstaat om een bijdrage te leveren, groot 1% van de monetaire reserves van ons land. Ook wordt niet ingegaan op het ingenomen standpunt van de Regering van Suriname mbt Syrie.

 

Minister van Defensie:

1 zegt dat dienstplicht wordt ingevoerd en dat de kosten daarvan zijn begroot, echter zonder aan te geven het nut van dit beleid, hebben we niet een betere benutting voor het geld van de samenleving? Heeft de Regering niet gezegd dat er bezuinigd moet worden? Klaagt o.a. de minister van Justitie en Politie niet over de beperkte middelen op zijn begroting om de criminaliteit aan te pakken, kan dit geld niet worden gebruikt voor de aanpak van de steeds verruwende misdaad; kunnen deze uitgaven voor een  dienstplicht wel de toets van doelmatigheid doorstaan;

2 geeft niet aan het beleid en de begrotingen waarmee het Nationaal Leger omgezet zal worden in een ontwikkelingsleger, zoals dat beloofd is.

 

Minister van Handel en Industrie

1 zegt dat er een werkgroep is op Ministerie van HI, die de te nemen maatregelen ter ondersteuning van de pluimvee sector heeft doorgerekend en voorstellen gedaan ter zake. Die liggen op het min van financiën, dat moet beslissen, zonder in te gaan wat zijn importbeleid ter zake is en welke de voorstellen zijn die voorgelegd zijn aan de minister van financien en op welke wijze die voorstellen de pluimvee sector zal bevorderen;

2 zegt dat stappen zijn genomen om, de voor Suriname geldende boundrates bij importen, voor de agrarische en niet agrarische sector te verhogen, zonder aan te geven wat zijn beleid ter zake is, en zonder aan te geven welke de stappen zijn die zijn gezet, hoe en wanneer de doelen zullen worden bereikt, en welke gevolgen die stappen zullen hebben voor Suriname;

3 zegt dat er gronden zijn aangevraagd bij het ministerie van Ruimtelijke ordening, Grond- en Bosbeheer voor het opzetten van industrie parken, en industrie zones, zonder aan te geven wat zijn werkschema daaromtrent is en hoe de financiering, de juridische en de operationele mogelijkheden er voor staan, wat de berekende voordelen van dit beleid zal zijn voor deze Surinaamse investeringen;

4. zegt dat het begrootte bedrag voor het opzetten van deze industrieparken bepaald is door het ministerie van financien, en wel op 35.000.=srd, en zegt niet wat hij van plan is, want met dit bedrag kan je niet veel, ook al heb je als ministerie de beschikking over de gronden voor het opzetten van de industrieparken;

Minister van Arbeid, Technologischeontwikkeling en Milieu

1 zegt dat onze zoetwaterbronnen negatief worden beïnvloed door vaste afval storting, zonder aan te geven wie dit bepaald heeft, welk onderzoek heeft dat uitgemaakt en zonder aan te geven wat zijn beleid en begroting is om in het algemeen het milieu en in het bijzonder onze zoetwaterbronnen te beschermen.

2 zegt niets concreets over het te voeren beleid mbt de aanpak van de effecten van klimaatveranderingen voor o.a. de agrarische sector; wat is het beleid mbt ontwikkelingen van aangepaste variëteiten agrarische produkten; wat is het beleid cq visie van de Surinaamse Regering mbt de buitenlandse veroorzakers van deze klimaatveranderingen en de schade die daardoor ontstaat voor Suriname; daarover wordt er niets gezegd; is het beleid zitten en alles accepteren zoals het op ons afkomt en de schade zelf betalen;

3 zegt niets concreets over zijn beleid mbt een minimumloon in Suriname;

4 geeft niet afdoend aan welk beleid gevoerd zal worden mbt het gebruik van chemicaliën in de agrarische sector en in de goudsector ter bescherming van de samenleving.

 

Minister van Transport, Communicatie en Toerisme:

1  geeft geen concreet antwoord op vragen gesteld mbt het beleid voor concurrerende vrachttarieven voor de export van agrarische producten naar het buitenland;

2 geeft geen antwoorden op vragen mbt onregelmatigheden praktijken op het ministerie bij busvergunningverlening;

 

Minister van  Landbouw, Veeteelt en Visserij :

1 zegt dat met de import van slachtvee uit Brazilië, zowel de handel als de productie is geholpen. Hij rept met geen woord over de ziekten en plagen die met de geïmporteerde koeien onze veestapel bedreigen; ook geeft de minister niet aan wat de financiële gevolgen zijn voor onze eigen veehouders, die in onze hoge productiekosten situatie niet kunnen concurreren. Ten onrechte wordt dd coalitie aangehaald dat in de Nieuw Front regeerperiode een slecht beleid is gevoerd waardoor import van slachtvee noodzakelijk is. Dit wordt gezegd terwijl de statistieken aangeven dat er een gestadige groei is geweest van de veestapel en het vlees productie en de minister houd zich stil;

2  zegt niets over het beleid dat gevoerd wordt/zal worden mbt parastatalen terwijl het ministerie van LVV de meeste parastatalen onder zich heeft;

3  zegt een beleid te hebben, gericht op productie verhogingen: zonder aan te geven wanneer en welke producties zullen worden verhoogd, hoe die productie verhogingen zullen worden gerealiseerd; wat met de verhoogde productie zal gebeuren; legt het beleid niet uit waarmee Suriname de voedselschuur van het Caribische gebied zal zijn;

4 zegt dat fiscale incentieven voor de ondersteuning van de agrarische productie onderwerp van bespreking is, zonder te zeggen wat het beleid daartoe is; welke incentieven, vanaf wanneer, wat zijn de effecten daarvan, daar wordt niets over gezegd.

5 geeft niet aan wat zijn het beleid met betrekking tot het voortbestaan van SBBS;

6. geeft zijn beleid met betrekking tot SML niet aan;

7 geeft het beleid mbt sierteelt onvoldoende uit. Wat zijn de concrete stappen die zullen worden ondernomen?

8 het beleid mbt de groentesector is heel vaag. Geeft de te treffen maatregelen niet aan om de produktie te verhogen en de diversificatie te bevordenen;

 

9 geeft niet aan de vorderingen en aktie’s om te geraken tot een productschap rijst;


10 geeft niet aan wat dat gevoerd wordt mbt de palmoliesector;

11 geeft niet aan wat het resultaat is van de evaluatie van het Agrarisch Krediet Fonds;

12 geeft niet aan wat de maatregelen zijn om te geraken tot voldoende landbouw hoger kader;

 

Minister van Justitie en Politie:

1 geeft niet aan wat gedaan zal worden om het veiligheidsgevoel in de samenleving te garanderen, geeft niet concreet aan wat op de meest korte termijn de Regering gaat doen en welke aktie’s daarvoor begroot zijn.

 

2 handelt tot nog toe het veiligheidsprobleem statistisch af , waarbij de onveiligheidsgevoelens in de samenleving totaal worden weggecijferd; waarbij de gevoelens van de slachtoffers en nabestaanden totaal weggecijferd zijn. In het beleid worden zij totaal in de steek gelaten door de Regering.

 

3 dient de misdaadcijfers zeer nauwkeurig te presenteren, deze presentatie is:

·         zonder differentiatie te plegen in de zeer ernstige geweldsmisdrijven

·         zonder onderzoek naar aangifte bereidheid in de samenleving

·         zonder aan te geven wat de “dark numbers” zijn; nl. strafbare feiten die niet geregistreerd worden

·         zonder aan te geven dat door meer drugs inbeslagnemingen blijkt dat ook de drugscriminaliteit is toegenomen:

 

Het statistisch verhaal van de minister van Justitie en Politie komt ongeloofwaardig over en  “als goedkoop politiek bedrijven met het de angst en het leed van het volk.”

 

4 gaat niet in op de UNDP en IDOS uitspraken cq rapporten die duidelijk aangeven dat er een veiligheidsprobleem is in Suriname, waar de Regering tot nog toe geen maatregelen getroffen heeft of aangekondigd heeft om die structureel aan te pakken;

 

5 geeft geen duidelijk het veiligheidsbeleid aan overeenkomstig de aspiraties het volk, de begrotingen hebben het doel om aan te geven het te voeren veiligheidsbeleid in het dienstjaar, waarop het volk recht heeft, dat wordt gemist

 

6 heeft, na anderhalf jaar regeren, niet eens een veiligheidsplan en een criminaliteitsbeheersingplan kunnen presenteren; het wordt nog steeds ontwikkeld zei de President tijdens de behandeling van OP.

 

7 hecht geen waarde aan het goedgekleurd Nationaal Strategisch Veiligheidsplan, dat beoogt te voldoen aan drie belangrijke kenmerken nl. de aspecten van integraliteit, de betrokkenheid en draagvlak vanuit diverse sectoren en geledingen, en dat de uitvoering gericht is op verregaande betrokkenheid van alle sectoren, actoren en de samenleving, en dat dit plan niet wordt uitgevoerd. In tegendeel merk dat dit plan wordt genegeerd door de Regering, terwijl er dit plan voorziet in zeer bruikbare maatregelen die direct geïmplementeerd kunnen worden.

 

 

Minister van Ruimtelijke Ordening, Grond en Bosbeheer

1 geeft geen beleid aan ter opheffing van de chaotische en inefficiënte situatie op domeinkantoor en de onheuse behandeling die aanvragers moeten ondergaan;

2 gaat ook voorbij aan de vraag mbt de mogelijkheid van invoering van een beleid mbt overdrachten van grondhuurrecht via de notariaten in oa de volgende gevallen van koop en verkoop, boedelscheiding, afwikkeling van opengevallen erfenissen, overdracht van ouders aan kinderen; 

 3 heeft geen concrete efficiënte beleidsstappen aangegeven voor het inlopen van de achterstanden in de afwikkeling van grondhuur aanvragen en overdrachten;

4 geeft geen afdoende informatie mbt de conversie van grondhuurrecht in eigendom;

5 geeft geen informatie mbt gronduitgiften in het afgelopen jaar; gevraagd was naar een lijst met informatie over uitgegeven gronden en de verkrijgers; 

 

Minister van Openbare Werken:

1 presenteert geen lijst van gunningen van werken en diensten via openbare en zonder openbare aanbestedingen in het afgelopen 2 jaar met informatie over de inschrijvingen en de offerte aanvragen;

2 zegt mbt een lening van China dat thans wordt onderhandeld over de aflossingen en voorwaarden voor de lening, zonder dat de DNA deze voorwaarden kent, zoals de Grondwet dat vereist;

3 zegt dat een MOU met China is geannuleerd zonder aan te geven om welke MOU het gaat, waarom  deze MOU getekend was en welke de redenen zijn voor de annulering daarvan;

4 gaat niet in over de door hem voor 6.0 miljard usd getekende MOU’s, zegt niets over de projekten die zouden worden uitgevoerd via deze overeenkomsten, en wat de status nu is van deze projekten;

5 gaat niet in waarom de belofte aan het volk om binnen 5 jaar 18000 woningen te bouwen nu teruggebracht is tot 5000 woningen in 5 jaar;

6 gaat niet in over de opdracht dat verstrekt is aan een consultant buro om een compleet nieuw hoofdgebouw voor het ministerie van openbare werken te ontwerpen en direktie bij de bouw te voeren; legt niet uit of deze investering wel doelmatig gebruik van volksgelden is, of de begroting 2012 in de bouwkosten voorzien, want hoe kan de minister dan opdracht verlenen voor de directievoering bij de bouw, terwijl de bouw nog niet speelt, legt niet uit wat dit projekt tot nu toe heeft gekost.

 

Minister van Natuurlijke Hulpbronnen:

1 zegt dat de zonne-energie erg hoopgevend is en dat de kosten voor de infrastructuur voor de productie van zonne-energie internationaal omlaag gaat, zonder aan te geven wat zijn beleid daartoe is; als deze energiebron hoopgevend is dan moet de minister aangeven wat hij gaat doen in dat kader voor de samenleving, hoeveel investering zal de Regering plegen in deze sector, hoeveel  MW zonne-energie gaan we als land winnen in de vooruitzicht dan de energie uit aardolie steeds duurder zal worden, daar wordt niets over gezegd;

2 zegt niets wat zijn beleid is mbt verwerking van  padiekaf voor de energie opwekking, terwijl dat een goede potentie oplevert; eveneens zegt de minister niet wat zijn beleid is mbt windenergie, de min geeft geen visie, geen regeringsopvatting, geen beleid mbt tot incentieven aan de private sector om de ontwikkeling van deze hoopgevende energiebronnen te stimuleren;

3 zegt dat EBS een structureel te kort aan middelen heeft omdat de verkoopprijs van energie voor de EBS lager ligt dan haar productiekosten, maar geeft niet aan hoe hij denkt deze productiekosten omlaag te brengen via kostenbesparingen, via onderhandelingen met de Suralco, eventueel andere maatregelen, geen visie en geen beleid wordt daarvoor aangegeven;

4  zegt dat terwijl de EBS kampt met een structureel te kort aan middelen, de EBS een grote krachtcentrale van 100 MW aan het bouwen is, zonder aan te geven hoe groot  die investeringen zijn, zonder aan te geven wie de financiering doet , tegen welke voorwaarden, zonder aan te geven wie deze investeringen terug zal betalen en welke andere voorwaarden daarbij zijn bedongen, waarom de DNA als vertegenwoordiger van het volk, in feite de eigenaar van de aandelen van de EBS niet op de hoogte is gebracht van deze schuldenlast, waarom deze informatie geheim wordt gehouden voor het volk, wat in het contrakt is opgenomen dat geheim moet worden gehouden voor het volk, waar dit kontrakt te vinden is voor de DNA,  wat de kostprijs van energie zijn van uit deze krachtcentrale, tegen welke prijs die energie zal worden verkocht aan het volk, allemaal informatie die nodig is om het beleid te kunnen beoordelen;

5 gaat niet in op de simpele vraag uit de DNA of het waar is of de huidige direkteur, althans lid van de huidige direktie team van de EBS, ook belangen zou hebben cq heeft in een consultant bureau die een grote opdracht heeft van de EBS om werken voor haar uit te voeren;

6  gaat niet in op de informatie, naar voren gebracht in de DNA, of het klopt dat opdracht is gegeven dd EBS voor leveringen van materiaal  voor 6.0 miljoen Euro’s, althans voor een groot bedrag, zonder prijs vergelijking, aan een bedrijf waarvan de president commissaris althans een bestuurder een hoge politieke figuur is, een simpele vraag en of deze bestelling de toets van rechtmatigheid en doelmatigheid wel kan doorstaan;

7  beantwoordt niet de simpele vraag of de informatie klopt dat de EBS onlangs een lap grond heeft aangeschaft voor 1.8 miljoen euro’s, en of dit wel een doelmatige besteding is van een EBS die structureel te kort heeft aan middelen; 

8 zegt dat de commissie ordening goudsector de samenleving enorm veel heeft gekost en nog zal kosten, maar verteld niets over het beleid van de minister ter zake, over de ontplooide aktiviteiten, en de tot nu toe  bereikte doelen;

9 zegt dat de commissie ordening goudsector per kwartaal een rapport indient, kan de min een kopie van dit rapport voor beoordeling van het gevoerd beleid door deze cie sturen naar de DNA;

10 geeft geen informatie over de chemische en biologische controle van drinkwater voorzien door de SWM en de afd Watervoorziening;

11. geeft niet aan dat zandafgraving in het MCP gebied, in het algemeen belang is overgenomen van een aanemer die vergunning had daartoe door min OW en het zand wordt thans op drie locaties opgeslagen in Nickerie. Wat is de overeenkomst met de eigenaren van de locaties, wie betaalt de zandtransporteurs,  wie ontvangt gelden bij verkoop, wordt niet uitgelegd;

 

Minister van Onderwijs;

1 gaat niet in op een beleid hoe de achterstelling van de samenleving zal worden opgeheven via onderwijs;

2 gaat niet in hoe via deze 2012 begrotingen de ontwikkelingsinvesteringen nieuwe vaardigheden zullen worden ontwikkeld gericht op de realisatie van  de vereiste productiviteit in het land, zoals dd President is beloofd;

3 gaat niet in op het beloofde investeringen die nodig zijn  voor verhoging van de participatie van laag opgeleiden in het arbeidsproces;

4 gaat niet in en geeft geen beleid in 2012 waardoor het onderwijs de basis zal vormen voor de vitaliteit van de samenleving;

5 heeft voor de ondersteuning van de verbetering van basisonderwijs in Suriname opgebracht 53.600 srd, zonder te vertellen hoe hij met dit bedrag het gewenste doel zal worden bereikt, en waarom niet meer is uitgetrokken op de 2012 begroting voor dit beleidsonderdeel;

6 gaat niet voldoende in op de vraag om de beursgelden voor de hbo en universiteitsopleidingen, het nivo van de studieleningen, te verhogen;

7 gaat niet afdoend in op de vragen mbt de ontwikkeling van een betere en sterkere verbinding tussen opleidingen en werkgevers;

8 gaat niet in op het verzoek van uit het volk, DNA, om in deze tijd van ernstige armoede (zie de idos-peilingsresultaat ter zake) om de schoolvoeding op te voeren;

 

Minister van Financien:

1 gaat niet in op de vraag om aan te willen geven wat de netto belasting ontvangsten voor Suriname bedroegen in 2010 en in 2011 vanuit de Staatsolie, Iamgold, Telesur, en  Suralco;

2 geeft niet op haar beleid mbt het terugbrengen van de inflatie tot 2,5% zoals de President heeft beloofd door koopkracht versterking van de samenleving;

3 geeft niet op haar beleid mbt besparingen in de overheidsuitgaven;

4 gaat niet in op de vraag hoe het souvereign wealth fund gaat bijdragen tot een grotere weerbaarheid van de Surinaamse economie;

5 gaat niet in op de vragen gesteld mbt de in te bouwen incentieven voor de produktiesectoren, de minister van lvv en van hi hebben dit vraagstuk verwezen naar de minister van financiën; ook de minster van Justitie en Politie heeft opgemerkt dat hij niet over de vereiste middelen beschikt om de misdaad goed aan te pakken;

6 gaat niet afdoend in op de vraag hoe de valuta interventies zich hebben ontwikkeld in 2011, hoe groot dat is geweest, en onder welke voorwaarden die zijn gehanteerd;

7 gaat niet in op de vraag hoe de staatsleningen worden toegestaan zonder de voorwaarden daarvan bij wet te zijn vastgelegd zoals de Grondwet dat vereist;

8 geeft niet aan welke consultants zijn aangetrokken voor de Dienst der Belastingen en wat de kosten daarvan zijn;

9 geeft niet aan wat de stand van zaken is mbt de activiteiten van de commissie inzake vermakelijkheidsbelasting voor sportorganisatie’s en haar beleid ter zake;

 

Hopende dat de Ministers cq de Regering het beleid uiteenzet dat in 2012 zal worden uitgevoerd met de begrotingen 2012 en hoe dit beleid inspeelt op de beloften gedaan aan de samenleving.

 

Geen opmerkingen: