dinsdag 18 augustus 2009

Venetiaan over Kallans uitspraken

Wat Jupiter kan doen, kan de Os niet

Wat Jupiter als de grote baas kan doen, kan de Os als tweede, derde lijn en ondergeschikte niet doen. Maar het is ook zo dat wat de Os kan doen, Jupiter niet kan doen. Wat meneer Kallan kan zeggen, kan ik niet zeggen´, is de eerste reactie van Ronald Venetiaan, voorzitter van de Nationale Partij Suriname (NPS) op de woorden van NPS´er Adiel Kallan. Het assembleelid van de Groene partij zei enkele weken terug dat een samenwerking tussen het Nieuw Front zonder Pertjajah Luhur en de Megacombinatie (MC) mogelijk is. Alleen moet de MC zich verschonen van slecht volk.

Venetiaan zegt dat hij in deze case zich alleen achter het standpunt van het komend congres kan scharen. Zijn persoonlijke mening gaf de president niet vrij. ´Dan ga ik dat uitdragen als ik erachter kan gaan. Als ik niet erachter kan gaan staan, dan geef ik de gelegenheid aan een ander´, zegt de NPS-voorman. Hij zegt dat de tweede en derde lijn de vrijheid hebben dingen te zeggen en om grappen te maken. Voor hem is dat anders. ´Zelfs een grap van de voorzitter is een ernstige boodschap en daarom, wacht hij zijn beurt af.´

Na de uitspraken van Kallan, die op persoonlijke titel sprak, is er geen corrigerend geluid uit de NPS gekomen.

Bron: DBS
Gregory Rijssen

Geen opmerkingen: